Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu) www.kacmary.sk
Článok I. Vymedzenie pojmov
1. Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu) www.kacmary.sk, je VISIONE s.r.o. so sídlom
Rastislavova 83/A, 040 01 Košice.
2. Predávajúcim je VISIONE s.r.o. so sídlom Rastislavova 83/A, 040
01 Košice.
3. Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v e-shope www.kacmary.sk je VISIONE s.r.o. so sídlom
Rastislavova 83/A, 040 01 Košice.
4. Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu
vytvoril záväznú objednávku. Pre účely zákona, najmä zákona č.
102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní
a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
5. E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet
s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov a služieb na
diaľku prostredníctvom elektronického zariadenia.
6. Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach
e-shopu, ktoré je možné objednať (majú uvedenú cenu a táto nie je
nulová).
7. Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu, predovšetkým
prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej
komunikácie, pokiaľ je nesporné, že predávajúci komunikuje s kupujúcim
alebo ním oprávnenou osobou.
8. Na vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý vznikol inak ako
prostredníctvom elektronických zariadení na diaľku a nejedná sa o vzťah
medzi poskytovateľom služieb informačnej spoločnosti a príjemcom služieb
informačnej spoločnosti sa tieto všeobecné obchodné podmienky uplatnia iba
v nevyhnutnom rozsahu, ktorý zodpovedá právnym predpisom a logickému
usporiadaniu veci, pokiaľ medzi nimi nebolo dohodnuté inak.
Článok II. Cena
1. Všetky uvádzané ceny pri tovare a službách sú konečné vrátane 20 %
DPH.
2. Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente
vykonania nákupu.
Článok III. Objednávka
1. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom
tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia
objednávkového formuláru a jeho odoslania predávajúcemu. Pre správne a
riadne vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje
v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar
alebo služby.
2. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov
a služieb. Objednávka sa jej odoslaním stáva pre kupujúceho záväznou,
teda je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy s predávajúcim.
3. Kupujúcemu je po odoslaní objednávky v e-shope automaticky generovaný
a odoslaný informačný e-mail o tom, že predávajúcemu bola e-shopom
doručená objednávka kupujúceho na spracovanie. Tento e-mail nie je
potvrdením tovaru v zmysle ods. 4. tohto článku.
4. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva,
ktorú je možné meniť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody
medzi kupujúcim a predávajúcim ak zákon alebo iný právny predpis
neustanovuje inak. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho je
elektronická správa predávajúceho odoslaná na e-mailovú adresu kupujúceho
alebo krátka textová správa odoslaná na mobilné telefónne číslo
kupujúceho, ktoré kupujúci uviedol v jeho objednávke s informáciou
v akom rozsahu je akceptácia objednávky kupujúceho nesporná. Elektronická
správa predávajúceho, ktorou sa objednávku kupujúceho nepotvrdzuje, zamieta
alebo odmieta, resp. inak zreteľne neakceptuje je odmietnutie objednávky
kupujúceho.
5. Ak predávajúci nie je schopný splniť objednávku alebo jej časť
v lehote na vybavenie objednávky pri vynaložení maximálneho úsilia a to
z dôvodov napr. že tovar sa nevyrába, nie je dostupný u výrobcu alebo na
externom sklade dodávateľa, výrobca vykonal tak závažné zmeny, pre ktoré
nie je možné realizovať objednávku alebo z dôvodov vyššej moci, môže
predávajúci objednávku stornovať o čom kupujúcemu pošle e-mail. Taktiež
má predávajúci právo zrušiť objednávku, pokiaľ kupujúci v objednávke
uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť,
napríklad nesprávny e-mail, telefonický kontakt alebo nesprávna resp.
neexistujúca adresa. Ak kupujúci zaplatil preddavok, tento je mu povinný
predávajúci vrátiť do 14 dní.
Článok IV. Platobné podmienky
1. Za tovar a služby v e-shope je možné platiť:
a) prostredníctvom platobnej brány Unicredit bank
b) prostredníctvom platby v hotovosti alebo kartou v prípade osobného
odberu v kamennej predajni
2. Doplatky pre jednotlivé možnosti platieb sú uvedené v čl. VI týchto
všeobecných obchodných podmienok.
Článok V. Dodacie podmienky
1. Predávajúci je povinný do 30 dní od vytvorenia objednávky zaslať
kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená
dlhšia dodacia lehota.
2. Ak je tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností v čo
najkratšom čase.
3. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb a časť z nich
nie je skladom, informujeme o tom kupujúceho s možnosťou čiastočných
dodávok.
4. Spolu s tovarom je zákazníkovi zasielaná faktúra (daňový doklad),
návod ako i ostatné dokumenty k tovaru alebo službe od výrobcu.
5. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
6. Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom:
a) osobne na zvolenej prevádzke v objednávke,
b) vlastnou dopravou predávajúceho
Článok VI. Poplatky za prepravu, balné a možnosti
platieb
1. Pri platbe vopred na bankový účet na základe zálohovej faktúry alebo
prostredníctvom platobných brán si za dopravné účtujeme:
a) Vlastnou dopravou predávajúceho na krematórium sumu 5 €,
b) vlastnou dopravou predávajúceho na verejný cintorín, cintorín Rozália
a na cintoríny v mestských častiach mesta Košice I, II, III a IV: Barca,
Kavečany, Košická Nová Ves, Krásna nad Hornádom, Šebastovce, Ťahanovce,
Vyšné Opátske 10 €,
c) vlastnou dopravou predávajúceho na cintoríny v mestských častiach mesta
Košice: Lorinčík, Pereš, Poľov, Šaca 20 €,
d) vlastnou dopravou predávajúceho mimo okresu Košice mesto 0,72 € za
1 km jazdy v oboch smeroch,
e) doručenie kvetinovej výzdoby po obrade vlastnou dopravou predávajúceho
z krematória na iný cintorín v rámci okresu Košice mesto sumu
20 €.
2. Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom
(vyššie uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo služieb ako aj cien za
tieto služby.
3. Predávajúci môže zaslať tovar ktorý je okamžite dostupný kupujúcemu
a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v zákonnej lehote, avšak
za predpokladu, že kupujúcemu nebude účtované žiadne dodatočné
poštovné, okrem toho, ktoré bolo započítane v objednávke.
Článok VII. Prevod vlastníckeho práva
1. Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho momentom
prevzatia veci od predávajúceho alebo dopravcu.
Článok VIII. Storno kúpnej zmluvy
1. Stornovať objednaný tovar alebo službu má kupujúci právo do 24 hodín
od vzniku kúpnej zmluvy bez storno poplatku pri tovare, ktorý je vyrábaný na
zákazku, podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa alebo špeciálne pre
jedného spotrebiteľa.
Článok IX. Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu
a poučenie spotrebiteľa
1. Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako
„Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od
kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru, ak si
predávajúci splnil informačné povinnosti podľa tohto zákona, pre ostatné
prípady sa uplatňuje ods. 2 alebo 3 Zákona. Ak predmetom kúpnej zmluvy je
dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním
tovaru.
2. Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné
odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný
deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho počas jeho
prevádzkových hodín alebo toto odstúpenie podať na poštovú prepravu
najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch,
prípadne takéto uplatnenie práva je možné uplatniť aj v podobe zápisu na
inom trvanlivom nosiči. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení
od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje
spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom
a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom,
najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona).
Odporúčame kupujúcim, aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry
a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Na odstúpenie od
zmluvy môžete využiť nasledovný formulár: Odstúpenia od kúpnej zmluvy, v ktorom je potrebné
vyplniť minimálne údaje s označením „*“ – hviezdičkou.
3. Tovar nám nezasielajte na dobierku, zásielka nebude prevzatá.
4. Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar / službu
vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014
Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do
14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť
peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže
zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, že si tovar
vyzdvihne sám.
5. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
6. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby,
ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014.
Z.z.
7. Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo
spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti
a vlastností tovaru.
Článok X. Práva a povinnosti zmluvných strán
1. Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.
2. Kupujúci je povinný:
a) prevziať objednaný tovar,
b) zaplatiť za prevzatý tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu,
c) prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho
preberaní.
3. Predávajúci je povinný:
a) dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve
a v dohodnutej cene,
b) zaslať zákazníkovi elektronickú faktúru. Zákazník týmto súhlasí,
že obdrží faktúru za tovar a/alebo služby výhradne
v elektronickej forme.
Článok XI. Ochrana osobných údajov
1. Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z.
o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
2. Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem
zvolenej prepravnej spoločnosti ktorá zabezpečuje doručenie tovaru alebo
služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly, prípadne
sprostredkovateľovi a to na základe vzájomnej zmluvy uzatvorenej podľa
Zákona č. 18/2018 Z.z.
3. Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich
sprístupnením neoprávneným osobám, prijatím vhodných technických
a organizačných opatrení. Taktiež všetci zamestnanci prevádzkovateľa sú
povinní dodržiavať mlčanlivosť vo vzťahu k osobným údajom.
4. Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 19 a nasl. Zákona
č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení platných noviel a to
konkrétne:
a) právo na informácie, ktoré je plnená týmto obsahom a obchodnými
podmienkami,
b) právo požadovať prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej
osoby – § 21 Zákona spočíva vo Vašom práve dožadovať sa akým
spôsobom a na aké účely sú Vaše údaje spracúvane, pričom túto
požiadavku môžete adresovať na kontaktný e-mail.,
c) právo na opravu osobných údajov – § 22 Zákona Vám umožňuje
opraviť osobné údaje ak sú neaktuálne,
d) právo na vymazanie osobných údajov – § 23 Zákona využijete
v prípade ak nemáte záujem, aby prevádzkovateľ ďalej spracúval osobné
údaje,
e) právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov – § 24 Zákona
uplatníte v prípade ak sa domnievate, že osobné údaje boli spracúvané
v rozpore so zákonom,
f) právo namietať spracovanie osobných údajov – § 27 Zákona,
g) právo na prenosnosť osobných údajov,
h) právo podať podnet na dozorný orgán vo vzťahu k spracúvaným osobným
údajov.
5. Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné osobné údaje:
a) titul,
b) meno,
c) priezvisko,
d) adresa,
e) adresa na doručenie,
f) fakturačná adresa,
g) telefónne číslo,
h) e-mailová adresa, ktoré sú spracúvané za účelom korektného vybavenia
Vašej objednávky. Tieto osobné údaje sú uchovávané po dobu 10 rokov pre
účely archivácie. V rámci vybavenia objednávky dochádza k spracúvaniu
osobných údajov za účelom vystavenia faktúr, vystavenia skladových
(dodacích) listov, zabezpečenia dopravy ako aj účtovania
v účtovníctve.
6. Tieto stránky zaznamenávajú vašu IP adresu, informácie o čase koľko
času strávite prezeraním tých stránok a informácie o tom z akých
stránok k nám prichádzate. Cookies sú textové súbory, ktoré sú
ukladané vo vašom počítači a používajú sa aj na meranie návštevnosti
stránky a prispôsobenie zobrazenia stránok a vďaka týmto súborom Vám
dokážeme ponúknuť kvalitnejší obsah. Preto tieto súbory vnímame ako
náš oprávnený záujem. Niektoré súbory cookies sú súbormi tretích
strán, napr. Youtube, Google a podobne.
7. Súbory cookies si môžete kedykoľvek vymazať alebo ich zbieranie
nastaviť priamo v nastaveniach internetového prehliadača. Ak chcete
odmietnuť zbieranie súborov cookies nastavte si to vo svojom internetovom
prehliadači.
8. Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek odvolať zaslaním Odvolania so
spracúvaním osobných údajov, pričom tieto okamžite mažeme. Odhlásenie je
možné aj prostredníctvom odškrtnutia políčka v užívateľskom účte
používateľa (ak kupujúci požiadal o vytvorenie užívateľského účtu).
Z našej strany Vami poskytnuté osobné údaje už nebudeme používať na
účely e-mailového marketingu.
Článok XII. Náhrada škody pri neprevzatí tovaru
1. Predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl.
Občianskeho zákonníka), v prípade že si kupujúci objednal tovar, ktorý
nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento
tovar alebo po výzve predávajúceho si v prípade zvolenia osobného odberu
tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním kupujúci porušil
svoju povinnosť uvedenú v čl. X bod 2. písm, a), podľa ktorého je
kupujúci povinný prevziať objednaný tovar.
2. Pri určovaní výšky náhrady škody predávajúci berie do úvahy
predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade
zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou
objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou
predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý
zisk.
3. Predávajúci má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo
si uplatniť toto právo len z časti.
Článok XIII. Záverečné ustanovenia
1. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné
obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho
upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok
alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom
tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente
odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej
stránke predávajúceho.
2. Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú
aj reklamačné podmienky.
3. Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal všeobecné obchodné
podmienky ako aj reklamačné podmienky.
4. Tieto podmienky boli vypracované v rámci projektu certifikácie e-shopu
nakupujbezpecne.sk
5. Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú
k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim, ako aj sú
zverejnené na internetovej stránke e-shopu.
6. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci
vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho
práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho o žiadosťou
o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo
na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle
§ 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských
sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na
začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na
alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu
je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená
právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia
sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/…orov/146987s),
pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov
alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ
zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu
využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových
stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
7. Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach
ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa
príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č.
250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 122/2013 Z.z., Zákona č.
22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.
8. V prípade uzatvorenia inej zmluvy s kupujúcim s inými podmienkami,
majú podmienky uvedené v zmluve prednosť pred všeobecnými obchodnými
podmienkami.
9. Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných
súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 15. júla 2020.